Sunday, April 08, 2007

Påsk-od

När jag var liten fick ag varje år ett påskägg. Ett påskägg, i normalstorlek, med godis i. Det var detta enda påskägg som man fick se fram emot, leta upp och sedan vårda ömt, ta en bit i taget till det var sorgligt slut.

Min dotter, som fyller två i sommar och kanske fått tio små bitar choklad sammanlagt under sitt liv, fick fem påskägg. Fem. Fem! Jag kan avslöja att det allra mesta godiset smugglades undan. Nej, hon kommer inte att få äta det. Det var säkert ett kilo godis sammanlagt. Visst, av mormor och morar fick hon ett fyllt med torkad frukt, det fick hon äta så mkt hon ville av. Och det var en del annat i äggen med, en tröja och strumpor och sånt, men ändå. Fem ägg. Undrar om hon någonsin kommer vatt uppleva någon av all den spänning som var förknippad med detta enda ägg jag fick per år när jag var liten.

Labels: , , ,

1 Comments:

At 1:32 PM , Blogger Karin said...

Od? Vad betyder Od?

Kram

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home