Wednesday, August 09, 2006

Jag har en personlig tränare

Det visste ni inte va? Även om ni andra småbarnsföräldrar kanske anade det... Vilken slavdrivare! En ettåring är världens bästa personliga tränare, för den accepterar inte några "Jag ger upp" eller "jag orkar inte mer!", ettåringen struntar tom om man betalar räkningen till gymmet (=hemmet). Springa, springa, lyfta, bära, springa... Vilka armmuskler man fått! Och vilken kondition!

Under semestern blev det ännu lite mer än detta än vanligt (tänk på det ni andra slackers, ni som inte orkat palla er till gymmet nu under semestern). Vi spenderade en vecka i Bulgarien, långt borta från det numera barnsäkrade hemmet där man kan släppa Myrdal lite friare. Hotellrummet blev en andningspaus, jag och maken låg och pustade på sängen medan yrvädret rusade av sig lite till, nu under tryggare former än på restauranger, på strandpromenaden, vid poolen.

Semestern var riktigt trevlig! Maken har redan berättat om det som vi blev trötta på (maten och shoppingen var mina största besvikelser) men det fanns en hel del som var trevligt oxå. Bara detta att vara iväg hemifrån en vecka, inget som måste göras, ingen tvätt att sköta, ingen gräsmatta att klippa. En eftermiddag satt vi på en cocktailbar och drack somriga cocktails, starwberry daquiri (sp?) bl a, mums.... Att resa med barn var inte heller så besvärligt, även om vi kanske inte såg så mycket som vi hade gjort utan barn. Man sätter sig inte gärna i en taxi utan bilbarnstol, och buss en hel dag med en ettåring? Jag tror inte det. Det blev en veckas riktigt lata dagar, och jag har inte badat så mkt på år och dag!

Nu är det snart dags för vardagen igen, på måndag börjar arbetet, åtminstone för herrn i huset, jag lullar väl på med mitt hemmaarbete ett tag till. Och nästa vecka börjar dagisinskolningen, tänk var det här året har gått fort!

Nu ska vi se en dokumentär om Google, over and out!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home