Wednesday, June 14, 2006

Saker jag visste innan jag fick barn

Innan min dotter föddes var jag så säker på att:

1) Vårt barn skulle inte ha napp. Jag har aldrig haft napp, varför skulle hon ha det? Bara jobbigt att sluta med sen, och det ser så illa ut när en fyraåring har napp.

2) Vårt barn ska inte ha en massa "plastskit", det får bli riktiga träleksaker eller inget. Inte heller skulle hon ha en massa saker som spelar, blinkar, piper. Sånt skit!

3) Vårt barn skulle vi se till att ha barnvakt till minst en gång i månaden, så vi skulle få vuxentid.

4) Vi skulle inte smyga runt vårt barn, hon skulle få vänja sig vid ljud när hon sov, få hänga med och lära sig att sova i vagnen borta, bli ett sånt barn som man lätt tar med sig överallt.

Gissa vad som hände?

2 Comments:

At 3:23 PM , Blogger CM Garp said...

Klarar ni en av fyra är jag imponerad.
/Garp

 
At 3:34 PM , Blogger Team Southeast Sweden said...

Vi har misslyckats på... ALLA! *stolt* ;-)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home