Monday, September 04, 2006

Konsten att vila ut på jobbet

Jojo, det har varit lite tunt på bloggfronten i Thaa-land. Varför? Ja herregud, hur mkt tid har man med en drygt ettåring att sitta och blarra vid ett tangentbord?

Nu är man tillbaka i selen igen, och än så länge är den riktigt bekväm. Att vara föräldraledig är en annorlunda upplevelse, hur ofta är man "ledig" i ett helt år, utan att vara vare sig sjuk eller ha pressen på sig att söka jobb? Innan har jag pluggat eller jobbat, ibland båda samtidigt, och ofta har man tänkt att "så skönt det vore att bara gå hemma och dra lite". Och visst var det skönt, även om det blev väldigt lite dragande för pengarna. Men nu, så taggad att börja jobba har jag aldrig varit.

Snart är det lunch, så trevligt att få äta själv i eget tempo. Kanske jag tom håller mig ren hela måltiden, ja vad tusan, kanske hela dagen. Ingen som snyter sig på min axel, eller som tycker att bästa stället att torka händerna är mina byxor. Hm, nu kändes det plötsligt lite sorgligt... Hrm *ruskar på mig* som sagt, kul att få vara ren en hel dag!

Största ångestfaktorn just nu är att vår dotter nu börjat sitt eget liv. Hon kommer att lära sig nya saker, saker någon annan lärt henne. Hon kommer att känna människor jag inte känner. Hon kommer att slå sig, och jag kommer inte att vara där. Hon har just tagit ett stort steg mot självständighet, och även om det är kul, så svider det lite i hjärtat. Min stora tjej...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home