Monday, September 25, 2006

Svindlande snabbt blir sjukt segt

Det klassiska uttrycket Tiden är relativ saknar inte relevans. Bara för att ett uttryck är välanvänt betyder det ju inte att det inte är sant, snarare tvärtom.

Jag sitter här med en nätkrävande arbetsuppgift, och stör mig på all dötid jag får medan den där spindeln som skickar saker runt, runt på sitt när tuggar på mina prylar. Idisslar, är vad den gör. Långsamt. Ett klick från min sida möts med intensiv tystnad från spindelns, och min skärm blir blank. Tick, tick, sekund efter sekund. Det tar nog... ja, jag skulle vilja säga år men i själva verket kanske det är 20 sekunder (nej okej, 15 då) innan jag kan klicka nästa gång. Oerhört enerverande. 15 hela sekunder av mitt liv. Och allt jag kan komma på att göra för att roa mig under de här 15 sekunderna av inaktivitet, som att blogga, gör att processen tar ännu längre tid. Spindeln ska ju då tugga på min blogg oxå.

Stackars mig.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home