Tuesday, April 18, 2006

Fjärilar i magen

Idag är jag nervös. Bra eller dåligt nervös? Bra nervös som i "tjoho, ikväll ska jag träffa den där karln (manliga läsare, feel free att byta ut "karln" mot "bruden", "tjejen", "Kvinnan" vilket ni nu föredrar) som jag spanat på ett halvår, undrar om han kommer att kyssa mig?". Eller dåligt nervös som i "undrar om jag har klamydia?". Vet inte. Kanske lite mer bra nervös än dåligt. Jag ska nämligen:

Flyga för första gången med min tio månader gamla dotter.

50 min flyg, två timmar på arlanda, 50 min flyg, två timmar bil. På kvällen. Sent på kvällen. Med ett barn som dels 1) borde sova så dags 2) när hon är vaken absolut ALDRIG sitter still 3) förmodligen, har vi räknat ut, har ganska trånga örongångar. Så endera kommer hon nog att sova större delen av resan, eller så kommer hon att vråla. Och som det barnet kan vråla! När hon var två veckor gammal mätte hennes far upp henne i 115 decibel. När hon hade kolik gick vi och bar henne med hörselkåpor på. Får se om hon spräcker några fönster på flygplanet. Det vore isf opraktiskt. En säkerhetssänkande händelse. Hm.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home